HMM..

Jag förstår mej inte på mej själv ibland. För när jag köpte min systemkamera så fick jag med MASSOOR av bruksanvisningar. Förutom massa buntar med små manualer fick jag tre 2 cm tjocka manualer. Tre olika språk, Svenska, Danska och Finska.

Och dom här har jag sparat. Jag vet inte varför. Jag talar bara svenska av de tre språken. Förstår mej inte ens på de två andra! x)

Men jag har några anledningar på varför min andra själ vill ha kvar dom:

1) Jag blir trött på sverige och vill åka och bosätta mej i Finland. Och eftersom att dom typ inte kan prata engelska så är jag tvungen att lära mej finska. Plus att jag glömmer av hur man pratar svenska.

2) Jag åker till Finland och vill prata kamerautrustning med Lordi. Då måste jag även kunna massa avancerade kameraord på finska.

3) Jag vill åka till mitt hemland Estland. (okej, jag är bara 25%:ig men ändå) Och finska och estniska är nog ganska likt så då kan jag grunderna i kameraspråket?

4) Jag vill imponera på någon i skolan med att jag kan finska. Jag går då hem och lär mej hela manualen utantill.

.. kom inte på någon anledning på varför jag skulle behöva använda den danska bruksanvisningen. Så jag tror jag slänger den nu. ;D

KOMMENTARER

släng in en kommentar!

jag kanske ger dej en länk nån gång. vem vet liksom? så om du verkligen inte vill bli länkad i min balla blogg så kan du väl tröcka in det i kommentaren? ;) haha, over and out. •••••••••••••••••••••••••••
Namn:
Kom ihåg mig?

e-mail: (visas bara för mej)

blogg:

kommentar:

Trackback