ÄTA, SPELA KORT. ÄTA, SPELA KORT..

denna helgen har jag faktist gjort någonting! TÄNKA SEJ! ^^

Jag har vart hos min Oma und Opa. och för er töntar som inte kan tyska kan jag ju berätta för er att det betyder farmor och farfar.

Yes. där var jag med min syster.

det kanske är några som undrar "OJ, vad gör man för coolt hemma hos elins farmor och farfar då?!?"

det kan jag faktist berätta för er för att jag har faktist gått igenom denna exakta (ungefär) ritual varje gång jag är där..

1. oma&opa kommer och hämtar upp oss hemma.
2. vi kör till deras lilla stad ungefär 1 mil därifrån kanske.
3. äker och handlar på ica kvantum
4. köper tacos saker eller rödspätta filéer
5. plus glass och godis och om vi vill så får vi pålägg från köttdisken som dom skär upp så fint
6. åker hem till oma&opa
7. chillar vid matbordet medans oma&opa packar upp alla things
8. när dom är klara spelar vi kort
9. GURKA IS THE GAME!
10. äta
11. spela kort
12. äta
13. spela kort
14. käka goa grejer och spela kort
15. spela kort och kolla på tv
16. äta
17. spela kort och kolla på tv
18. kolla på tv
19. sova.

morgonen


1. äta
2. spela kort
3. äta
4. spela kort
5. åka hem

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!
kortspelet kan alternativt utbytas mot yatsy!

Så det är ungefär det man gör när man kommer hem till farmor. spela kort och äter! ^^ haha

fast det är liite mer grejer som händer. men detta är basic som man alltid kan räkna med. ;)



KOMMENTARER

släng in en kommentar!

jag kanske ger dej en länk nån gång. vem vet liksom? så om du verkligen inte vill bli länkad i min balla blogg så kan du väl tröcka in det i kommentaren? ;) haha, over and out. •••••••••••••••••••••••••••
Namn:
Kom ihåg mig?

e-mail: (visas bara för mej)

blogg:

kommentar:

Trackback