EN FRÅGA TILL PIA!

läser en tidning om nån högskola som min syrra fått nu eftersom att hon tar studenten om typ 1 månad eller nått.

dom intervjuvar yrkesvägledarn på skolan. här är en fråga...

Vilka är de största skillnaderna mellan att läsa på högskola och gymnasium?

- Framför allt förväntas man ta mycket större eget ansvar på högskola. (faaaaaaaaan!) Det är mindre lärarledd undervisning och mer litteratur att läsa på egen hand. (minde lärare som kan påminna om grejer som skall göras. Elins hjärna är liten som en ärthjärna när det kommer till sånna saker. plus, jag hatar att läsa) En annan skillnad är att man på gymnasiet läser flera olika ämen samtidigt och på högskolan bara ett eller ett par ämnen i taget. (mindre variation. elin kommer bli uttråkad)


slutsats:
jag tror verkligen inte högskolan kommer att passa mej!



pia fager, högskolan i halmstad.


KOMMENTARER

släng in en kommentar!

jag kanske ger dej en länk nån gång. vem vet liksom? så om du verkligen inte vill bli länkad i min balla blogg så kan du väl tröcka in det i kommentaren? ;) haha, over and out. •••••••••••••••••••••••••••
Namn:
Kom ihåg mig?

e-mail: (visas bara för mej)

blogg:

kommentar:

Trackback