CHOKLAD! ;D

Jag såg på filmen Chocolat för en stund sen. Jag älskar den filmen. Den är så fin och har ett så fint budskap. Johnny Depp är med i den också.. ^^ Han är ju skitsnygg. Det tyckte jag inte för ett år sen, det är konstigt hur smaken förändras. :)

För er som inte sett den:

Året är 1959 och i en idyllisk liten katolsk stad på den franska landsbygden går livet sin gilla gång. Tills en dag då den vackra, livsbejakande Vianne Rocher och hennes dotter Anouk gör entré och väcker den slumrande staden till liv. På torget mitt emot kyrkan - samlingsplatsen för alla goda medborgare - öppnar hon en exotisk chokladbutik. Stadens borgmästare, den fördomsfulle och konservative greve de Reynaud, ser dock Vianne som ett djävulens sändebud, ditsänd för att inleda hans plikttrogna medborgare i frestelse och moraliskt förfall. Att hon dessutom har fräckheten att öppna sin butik mitt under den pågående fastan gör knappast saken bättre. Men hennes charm och sagolika choklad får de traditionsbundna och principfasta invånarna att en efter en falla för frestelsen. När sedan den hemlighetsfulle unge mannen Roux och hans manskap lägger till med sina husbåtar vid flodens strand önskar borgmästaren att Viannes chokladbutik var hans enda problem.



KOMMENTARER
Postat av: Beth

Åh, den filmen är så mysig

2009-02-09 @ 13:03:32
URL: http://bethsblogg.se
Postat av: eleganzia

Ja visst blir man! Men som sagt, hoppas den kommer hålla måttet..=)

2009-02-09 @ 13:25:15
URL: http://eleganzias.blogg.se/
Postat av: Angelica

Choklad ja.. Då kanske du ska gå inpå min blogg och vara med och tävla om en chokladask :)

2009-02-09 @ 16:58:12
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: matilda

den flimen är jätte bra. :)

2009-02-10 @ 18:59:04
URL: http://tiildah.webblogg.se/

släng in en kommentar!

jag kanske ger dej en länk nån gång. vem vet liksom? så om du verkligen inte vill bli länkad i min balla blogg så kan du väl tröcka in det i kommentaren? ;) haha, over and out. •••••••••••••••••••••••••••
Namn:
Kom ihåg mig?

e-mail: (visas bara för mej)

blogg:

kommentar:

Trackback