LÄSA..

Vi skulle läst en engelsk bok tills i måndags. Hade jag läst en? Nej. Hade jag börjat läsa en. Nej. Det är tillräckligt jobbigt att läsa en svensk bok. En engelsk bok är ju bara löjligt att läsa.

Jag menar hur kul kan det vara. :S Det finns ju FILM! The greatest thing god ever came up with! (:

Läsa "är jätteviktigt för vårat ordfråd" är det VÄÄÄLDIGT många lärare som sägrer. Jag menar.. och? Jag har tillräckligt många ord. Nu i denna sekund har jag redan skrivit 93 ord. I mean HELLO?! Vem kan ord bättre än jag. (A)

Om man ska ha tävling i vem som kan mest ord kan man ju ta de svenska orden man kan och förvandla dom till engelska. Dubbelt upp! (I) (:

Sen dagens ungdom lär ju ser mycket ord av varandra. Ord som betyder mycket. Som verkligen betyder massa och kan förvandla en hel mening till ett ynka litet ord. T.ex. OMG. ROFLMAO.

Varför läsa böcker för den delen när det finns så mycket mer annat intressantare som man kan läsa och få mer nytta ut ur.

Jag menar. Statusrader på facebook ska man inte sopa under stolen för att dom är korta.

"YEEEEES!! Älska paradise hotell nu igen!! <3!

Och sms, vuxna tycker sannerligen det är bättre att läsa sms än statusrader på facebook bara för att sms är förmodligen längre.

"Elin vi måste ses snart ditt lilla föl!" (freaking favorite fresten, skrattade när jag fick detta. ;D)

Sen kommer ju bloggar. Hur nyttigt för våra små ordhjärnor är det inte att sitta och läsa om när kissie gör läppförstoring?

Sånt här ska man läsa, resten är bara ren skit!!



här skulle jag egenteligen posa med en bok men upptäckte snart uppe i mitt letande att jag inte hade någon bok. ;D

KOMMENTARER
Postat av: FEBB

va har jag!! guud jag är så glömsk, eller skämtar du? HAHAHHA :D typiskt mig :O

2009-12-12 @ 12:12:16
URL: http://febb.blogg.se/

släng in en kommentar!

jag kanske ger dej en länk nån gång. vem vet liksom? så om du verkligen inte vill bli länkad i min balla blogg så kan du väl tröcka in det i kommentaren? ;) haha, over and out. •••••••••••••••••••••••••••
Namn:
Kom ihåg mig?

e-mail: (visas bara för mej)

blogg:

kommentar:

Trackback